• Marcel Ipskamp

Bijgewerkt: mrt 17

COVID-19 update 17 maart 2020 19:00 uur

Beste patiënten

Gezien de huidige ontwikkelingen zien wij ons nog meer genoodzaakt onze verantwoordelijkheid te nemen voor uw en onze gezondheid.

Fysiotherapie Centrum Ceintuurbaan voert vanaf maandag 16 maart 2020 tot en met 6 april alleen individuele fysiotherapeutische behandelingen uit en alleen indien u niét tot de risicogroepen behoort.

Is het veilig om naar de praktijk te komen? Ja, de behandeling op de praktijk kan gewoon doorgaan. Wel vragen we u om bij verkoudheidsklachten zoals hoesten, keelpijn of koorts thuis te blijven en te bellen met de praktijk. Bij twijfel beslissen we in overleg met u of de afspraak kan doorgaan.

Zoals bekend schudden we geen handen, willen we u vragen om bij binnenkomst in de praktijk uw handen te wassen (in het toilet) en besteden we extra aandacht aan de hygiëne.

Heeft u een vraag of heeft u advies nodig?Vanzelfsprekend staan wij open voor coaching en/of adviezen op afstand, dus telefonisch en per mail. Overleg dit met uw eigen therapeut.

Wilt u niet naar de praktijk komen?Mocht u niet naar de praktijk willen komen kunnen wij de behandeling bij u thuis uitvoeren. Dit uiteraard met in acht neming van de geadviseerde hygiëne maatregelen.

Wat te doen bij klachten?Daarnaast doen we nogmaals een dringend verzoek de praktijk te mijden indien u klachten hebt zoals door het RIVM aangegeven.Kom niet naar de praktijk als u verkouden bent, moet hoesten en/of koorts hebt. Als uw huisgenoot of familielid ziek is en u bent zelf niet verkouden of koortsig, dan kunt u gewoon komen.

Strenge hygiëne-maatregelenVan ons kunt u verwachten dat wij strenge hygiëne-maatregelen hebben genomen. Wij volgen de richtlijnen van het RIVM, lokale overheid en de GGD.

Kunt u zich als nieuwe patient aanmelden voor behandeling? Ja, u kunt zich gewoon aanmelden. Natuurlijk met de restricties zoals u op deze pagina kunt lezen.

Wij hopen op uw begrip in deze ook voor ons, zeer ongewone situatie.Hopelijk tot snel, in goede gezondheid!

Team Fysiotherapie Centrum Ceintuurbaan

Meest actuele situatie omtrent Corona via de RIVM website : www.rivm.nl

Overzicht risicogroepen Ouderen Mensen met hart- en vaatziekten

Mensen die medicijnen gebruiken waardoor hun immuunsysteem verzwakt is, zoals veel MS-patiënten

Diabetespatiënten

Mensen met een hoge bloeddruk

Ook mensen met kanker lopen een verhoogd risico op ernstige complicaties, omdat hun immuunsysteem vaak verzwakt is.

Bronnen: RIVM, WHO

93 keer bekeken